Blogroll

Going Solo: Claus Gasque



1 kommentarer
Næste soloentreprenør i interviewserien Going Solo er den farverige og røvsparkende Claus Gasque - manden bag tøjmærket CityFellaz. Vi fik nogle fede svar og et par funky videoer tilbage fra den retro-, Nintendo- og dyreelskende "Tukan"-bagmand.

HitC: Hvordan ser din arbejdsdag/dagligdag ud?

Står op ved en ca 8.30 tiden, så hygger jeg lidt morgenmad og checker mails...og laver lidt freelance opgaver (visitkort, pladecovers osv). Kl 10.00 går vi igang med CityFellaz (mig og min partner Carsten Rask) og slutter ved en 17 tiden ca....

Men dagene er meget forskellige da jeg ofte lige ska ned i vores distribution og give tøj til nogle der ska skyde video, i TV eller til stylister...så jeg kommer da lidt ud...hehe

HitC: Hvorfor er du "gået solo"?

Tror altid det inderst inde har været en drøm...at selv kunne bestemme og være ens egen chef. Men man ved jo aldrig hvad det indebærer. Der er meget at lave!!!


HitC: Hvad er det bedste ved at arbejde alene?

At man ik ska et eller andet sted hen når man står op...man ska bare ind på pinden. Det er sgu fresh!!!

HitC: Hvad er det værste?

At man ik ska et eller andet sted hen når man står op...at man ska bare ind på pinden...hahaha...narj at man er sin egen chef og selv bestemmer hvordan ens hverdag ska se ud, det er sgu optur!!!

HitC: Hvordan får du det til at hænge sammen økonomisk?

Jeg havde i mange mange år et job i en vuggestue, det var super hyggeligt og det var noget helt andet end det grafiske/firmaet osv...og så var det bare nogle fantastiske kollegaer der godt vidste at jeg havde andre jern i ilden så de var søde ved mig hvis man lige havde glemt noget eller lign....de vidste godt man havde en hel kollektion i hovedet, produktions problemer, fragt selskaber der fucker osv...de var sgu de sejeste!!!!

HitC: Hvad/hvem får dig op om morgenen?

Jamen lige nu er det vores lille hund Norma, men ellers var det sgu vækkeuret...jeg har en OK disciplin...ik ang. alcohol..meeen ellers..hehe

HitC: Hvorfor får du dig ikke et rigtigt arbejde?!?!

Hvorfor sku jeg det?...det kører jo...hehe...ka være en dag når man ik gider mer, så kan man få et 9-16 job....men lige nu er det sgu lir!!!

HitC: Hvilke gode råd vil de give videre til andre "solister” som dig selv?

Tænk dig godt om...i langt tid...og vær sikker på du gider arbejde i døgndrift med 2 jobs og stress...og hvis du stadig gerne vil, så ska du bare fyrer op i det og springe på hovedet...!!!

HitC: Hvem eller hvad inspirerer dig i forhold til dit arbejde?

Jeg blir sgu inspireret af alle der er omkring mig, min Makker Rask, alle der laver musik og grafik. Og så er jeg meget inspireret af min barndom, og det man syntes var lir dengang...nintendo, gameboy, digital ure, walkmen, 80 plakater og skateboard grafikker...alt muligt lir...jeg tænker bare meget når jeg ser noget og så hvis jeg får en ide' udfra det så skriver jeg det ned i iphonen...ved sgu ik hvor jeg får det fra....det kommer bare til mig...håber ik det holder op!!!

Heads in the Cloud siger tak til Claus for at vi måtte kigge lidt ind i hans hoved. Vi smider et "hold det ægte" og et "du ved det" i hans retning, og glæder os til at støde ind i ham på den lokale beværtning snarest muligt.

www.cityfellazleague.com

1 kommentarer:

T-Diddy at: 26.3.12 sagde ...

Hell yeah Gee! Glæder mig til at se dig i løbet af sommeren :-)*

Send en kommentar

newer post older post